Heb je je altijd weleens afgevraagd wat Thuisbezorgd omzet in een dag? Hoeveel de Bijenkorf nu eigenlijk verdiend in een jaar en hoeveel rookworsten de HEMA per uur verkoopt..? Dan heb je geluk want hier zijn alle antwoorden op de vragen die je altijd al eens hebt willen weten.
Thuisbezorgd.nl, een bedrijf dat in 2000 is opgericht door de toen 21-jarige student Jitse Groen, nu na ongeveer 16 jaar goed voor ongeveer 1.000.000 bestellingen per maand, omgerekend zijn dit 1369 bestellingen per uur! Dit is slechts een voorbeeld van een grote retailer in Nederland. Hoe doen de andere retailers het in ons Kikkerlandje? Of wat zegt dit over het koopgedrag van de Nederlandse consument? Dit hebben wij allemaal voor je uitgezocht en in een overzicht geplaatst in onze real-time infographic. Je kunt in een opslag zien wat en hoeveel een groot bedrijf in Nederland omzet. Zie hier hoeveel, per maand, per dag, per uur en zelfs per seconde wordt omgezet door de deze grote winkelketens.
Maar wat wordt er maandelijks uitgegeven door de consument aan kleding, eten en drinken, of aan alcohol en tabak? Deze verassende ontdekkingen zijn ook in een fraaie vorm geplaatst in de infographic, zodat het een duidelijk beeld geeft van het koopgedrag, en de behoeftes van de Nederlandse consument.
Check dus nu deze gave infographic en kom er achter hoeveel zakken geld er binnen worden gehaald bij jouw favoriete winkelketen., hoeveel bestellingen booking.com heeft, of ontdek hoeveel keer er maandelijks een supermarkt wordt bezocht door de Nederlandse consument. Naast een mooi overzicht van de financiële cijfers, is er ook interessante achtergrond informatie te vinden over elk bedrijf. Zo krijg je er gelijk een klein stukje geschiedenis bij. Terwijl je de omzet per seconde ziet stijgen kun je dus lezen dat een jonge student op een zolderkamertje begon en in een paar jaar uitgroeide tot een wereldwijd mega bedrijf.
Bekijk alle leuke info van de retail Nederland realtime infographic hier, en misschien raak je wel geïnspireerd en ben jij de volgende die over een aantal jaar in dit rijtje retailers komt te staan? Zeg nooit nooit!